Hoe werkt parkeren met het openbaar vervoer?
U rijdt zelf met uw auto naar de gereserveerde parkeerplaats, het adres vindt u op uw reserveringsbevestiging. Bij aankomst betreedt u het parkeerterrein middels kentekenherkenning of een QR-code.
U parkeert simpelweg uw auto en kunt u te voet door naar de bushalte. Vervolgens neemt u de eerstvolgende bus richting de luchthaven, waarbij u in de bus de verkregen QR-code scant om gratis mee te reizen. Gebruik de 9292 OV app voor actuele reistijden.
Bij terugkomst loopt u weer naar de betreffende bushalte en neemt u de eerstvolgende bus naar het parkeerterrein. Ook in dit geval scant u weer de verkregen QR-code om gratis mee te reizen. Vervolgens stapt u in uw auto, kunt u het parkeerterrein verlaten en uw reis vervolgen.
U parkeert uw auto en loopt vervolgens naar de bushalte nabij het parkeerterrein.
Scan in de bus uw QR-code en neem plaats, terwijl de bus u naar de luchthaven toe brengt.
U loopt naar de bushalte op de luchthaven en stap in de juiste bus die u naar het parkeerterrein brengt.
Eenmaal aangekomen bij de parkeerplaats loopt u naar uw auto en kunt u meteen uw reis naar huis vervolgen.
Gelukkig gebeurt dit zelden. Als dit onverhoopt toch gebeurt, raden wij u aan om de schade altijd direct ter plaatse te melden en foto’s ervan te nemen. Schade die achteraf gemeld wordt, kan helaas niet in behandeling worden genomen. Voor schade die is ontstaan wanneer u zelf hebt geparkeerd, is de parkeeraanbieder niet aansprakelijk.
Schade bij valetparking, ook hier geldt: meld schade altijd direct ter plaatse en neem foto’s van de schade. Schade die achteraf wordt gemeld, kan niet in behandeling worden genomen.
We vinden het erg vervelend als u een klacht hebt over onze dienstverlening. We vragen u vriendelijk om deze zo snel mogelijk aan ons te melden, zodat we spoedig met een passende oplossing kunnen komen. Enkel schriftelijke klachten die binnen een termijn van 7 dagen na terugkomst worden ingediend, kunnen we in behandeling nemen.
Let op: u bent verplicht om eventuele klachten over de dienstverlening van de parkeeraanbieder (daaronder begrepen vermeende schades of diefstal) samen met de chauffeur direct bij het retourneren van het voertuig op het contract te vermelden. Anders mogen wij uw klacht helaas niet in behandeling nemen.
De openingstijden zijn normaliter 24 uur per dag, 7 dagen per week. Mocht hiervan afgeweken worden staat dit vermeld bij de aanbieder. Belangrijk om te weten is dat de parkeerplaatsen altijd rekening houden met de eerste en laatste vlucht van de dag.
Geen paniek! De parkeerbedrijven houden de vluchten altijd nauwlettend in de gaten. Vul daarom altijd uw retourvluchtnummer in.
Als u dat op het moment van reserveren nog niet weet, kunt u het altijd op een later moment aan ons doorgeven.
Dan kunt u dit het beste even doorgeven. Aan ons als u dit ruim 24 uur van tevoren weet of telefonisch aan de gereserveerde parkeerplaats de dag ervoor of op de dag zelf.
Houd hierbij rekening met het feit dat wij enkel tijdens kantooruren (ma t/m vr 09:00 - 17:00) uw wijziging kunnen doorvoeren. Wel kunt u zelf de tijd wijzigen wanneer u dit minimaal 24 uur voor aanvang doet via ons klantendashboard.
Op uw reserveringsbevestiging vindt u het adres van de parking. Tevens ziet u op onze site bij elke aanbieder een kaart van Google Maps.
Het is gebruikelijk dat de parkeerplaats de kilometerstand opneemt en eventuele schade noteert op het formulier. Als u het prettig vindt, kunt u zelf natuurlijk ook foto’s maken.
Uw autosleutels worden tijdens uw afwezigheid veilig bewaard. De meeste aanbieders hanteren dit beleid om verzekeringstechnische redenen en om het terrein beheersbaar te houden.
Onder het beheersbaar houden van het terrein wordt verstaan: auto's zo ruimte-efficiënt mogelijk parkeren en het eventueel verrijden van uw auto naar een andere parkeerlocatie of buffer van de aanbieder. De kilometerstand van uw auto kan daarom bij terugkomst enkele kilometers hoger zijn.
Er wordt nooit onnodig met uw auto gereden, enkel om het terrein beheersbaar te houden of om uw auto naar een andere locatie van hetzelfde parkeerbedrijf te verplaatsen.
Onder het beheersbaar houden van het terrein wordt verstaan: auto's zo ruimte-efficiënt mogelijk parkeren en het eventueel verrijden van uw auto naar een andere parkeerlocatie of buffer van de aanbieder. De kilometerstand van uw auto kan daarom bij terugkomst enkele kilometers hoger zijn.
Parkeerplaats hanteren doorgaans geen doorrijhoogte, wanneer uw auto in de openlucht wordt geparkeerd.
Bij overdekt parkeren kunt u een maximale doorrijhoogte van 1,90 meter aanhouden.
Parkeerplaatsen zijn afgestemd op standaard personenauto’s. Als u een extra grote parkeerplek nodig hebt (voor een camper, bus etc.), rekenen de parkeerbedrijven vaak een toeslag.
Als u op de parking rekening houdt met een maximale afhandelingstijd van een half uur plus de reistijd naar het vliegveld, zit u altijd goed. Meestal bent u binnen een mum van tijd op weg. Houdt er wel rekening mee dat u vaak minimaal 2 uur voordat uw vliegtuig vertrekt op de luchthaven dient te zijn.
Via Vliegen en Parkeren altijd! We werken enkel samen met betrouwbare aanbieders met veel ervaring. Onze betrouwbaarheid wordt onderstreept door onze klanten. Zij beoordelen Vliegen en Parkeren met ruim een 8,3!
Mocht u toch nog twijfels hebben, dan staat onze klantenservice altijd voor u klaar.
We onderscheiden hierin vier vormen: shuttleparkeren, valetparkeren, parkeren op loopafstand en Park, Sleep & Fly. Ga naar de pagina Parkeervormen voor een uitgebreide uitleg en de individuele kenmerken van deze services.
U rijdt met uw eigen auto naar de parkeerplaats en parkeert daar zelf uw auto. Vervolgens wordt u in een mum van tijd met de shuttle naar de luchthaven gebracht. De shuttle heeft een flexibel rijschema, dus u hoeft nooit lang te wachten.
Bij terugkomst staat de shuttle weer klaar op de afgesproken plek. Deze locatie wordt u ter plekke gewezen. Bekijk onze parkeervormen voor meer informatie.
De meeste parkeeraanbieders werken met een flexibel rijschema voor de shuttlebussen. Wanneer er vaste tijden zijn staat dit aangegeven op uw reserveringsbevestiging. Dit geldt voor zowel de heen- als de terugreis. We adviseren altijd bij terugkomst na de landing even telefonisch contact op te nemen met de parkeerplaats, zodat zij tijdig een shuttlebus uw kant op kunnen sturen.
Als de rolstoel ingeklapt kan worden, kan deze altijd mee. In alle andere gevallen kunt u het beste eerst contact opnemen met de betreffende aanbieder om er zeker van te zijn dat u mee kan.
Anderzijds kunt u in plaats van shuttle voor een valet kiezen. Dan hoeft u enkel in uw eigen voertuig te worden vervoerd en is de afstand tot de luchthaven zo klein mogelijk.
De meeste shuttles vervoeren slechts 8 personen per keer. Dit verschilt echter per parkeeraanbieder. Het is daarom van belang dat u het juiste aantal personen opgeeft in uw reservering, zodat u zeker allemaal tegelijk mee kan.
U wordt afgezet bij de vertrekhal en opgehaald bij de aankomsthal, tenzij anders aangegeven. U vindt overigens alle parkeerinstructies op de bevestiging die u per mail van ons ontvangt.
Deze instructies krijgt u daarnaast altijd nog mee bij de parkeerplaats. Vaak ook in de vorm van een visitekaartje met daarop het telefoonnummer.
Mocht er schade aan uw auto zijn ontstaan, dan dient u dit direct ter plaatse te melden en foto’s te maken. De verdere afhandeling verloopt dan tussen u en de verzekering van de parkeeraanbieder.
Meestal draagt de chauffeur bedrijfskleding. De chauffeur kan uw auto bovendien herkennen aan het kenteken op de reservering en zal u ontvangen op de afgesproken locatie. Wel is het van belang dat u een half uur voor u arriveert even telefonisch contact opneemt met de betreffende parkeeraanbieder.
Dit is bij aankomst meestal bij de vertrekhal van de luchthaven en bij terugkomst bij de aankomsthal.
Mocht dit anders zijn, dan wordt dit op uw reserveringsbevestiging vermeld. Het is in ieder geval altijd op loopafstand van en naar de terminal.
Dat kan enkel in combinatie met een shuttleservice of op loopafstand. Vermeld dit dan wel in het veld ‘Opmerkingen’ op de reservering, zodat de parkeerplaats ervan op de hoogte is.
Uw auto staat op het beveiligde terrein van de parkeerplaats die u hebt geboekt. Voor een beter beeld kunt u de foto's van de parkeerplaats op onze website bekijken.
De meeste externe parkeeraanbieders hebben helaas geen speciaal toegewezen parkeervakken voor mindervaliden.
De officiële parkings van de luchthaven hebben deze doorgaans wel. U kunt echter ook voor een valetservice kiezen, waarbij u uw auto voor de vertrekhal aflevert en deze vervolgens voor u wordt geparkeerd.
Dat is geen probleem! U toont uw reserveringsbevestiging, waarop uw persoonsgegevens vermeld staan. Mocht u ruim vooraf al weten dat u met een andere auto komt, dan kunt u dit door ons in uw reservering laten wijzigen.
We vermelden bij alle parkeerplaatsen een geschatte reistijd tot de luchthaven. Deze vindt u terug op de pagina gewijd aan de betreffende parkeerplaats en in de vergelijker.
U kunt bij diverse parkeergelegenheden uw sleutels behouden. Dit kunt u in het zoekfilter invullen. Ook ziet u in de vergelijker onder de naam van de parkeerplaats een sleutelicoon staan, als deze service wordt aangeboden.
Parkeerplaatsen die geen sleutelbehoud aanbieden, doen dit enkel om het parkeerterrein beheersbaar te houden. Onder het beheersbaar houden van het terrein wordt verstaan: auto's zo efficiënt mogelijk parkeren en het eventueel verrijden van uw auto naar een andere parkeerlocatie of buffer van de aanbieder. De kilometerstand van uw auto kan om die reden bij terugkomst enkele kilometers hoger zijn.